רון מידן,  מייעץ למכון כיוונים אחרים במקרים של לקויות ראייה. רון בוגר תואר ראשון באופטומטריה ותואר שני במנהל עסקים, קיבל את רישיון משרד הבריאות לעסוק באופטומטריה ב-2008. בעבודתו התרכז בעיקר בייעוץ לחברות הייטק בנושא רפואת עיניים וראייה, וכן בשיקום ראייה ירודה במסגרת עבודתו באגודה למען העיוור ובמגזר הפרטי, אותה הוא ממשיך עד היום. רון בעל ניסיון רב בשיקום ראייה ומניעת עיוורון, וחבר בעמותת לראות. עוסק גם כיום בפעילות התנדבותית למען קידום אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה בישראל והקים את האופטיקה החברתית, שמטרתה לספק משקפי פרמיום במחירים מסובסדים לאוכלוסיות מוחלשות.

רון בוגר קורס הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה, מסייע על ידי הגדלת הטקסט לסובלים מלקויות ראייה ובמקרים מאד מסוימים, במידה ובעיית הראייה קשורה לראייה, לילדים הסובלים מקשיי קריאה. לאורך השנים רון יזם ואירגן כנסים בנושא ניוון רשתית ורטיניטיס פיגמנטוזה ואף הוזמן ללמד רופאי עיניים בפיליפינים שיקום ראייה במסגרת משלחת הומניטרית. בנוסף, רון ייצג בארץ את חבר2sight , ובמסגרת זו תיאם את ניתוח ההשתלה הראשון של העין הביונית.

על מנת לגלות לקויות ראייה חשוב מאד, שכל ילד ייבדק על ידי רופא עיניים, מוקדם ככל האפשר, וכן בגילאים 9 חודשים עד שנה, גיל 3 וגיל 5-6. בנוסף, מומלצת בדיקת רופא עיניים נוספת במידה ומתגלים קשיי קריאה. מכיוון שהשנים הראשונות לחיים הינן קריטיות להתפתחות מערכת הראייה, יש לגשת לבדיקת רופא עיניים גם אם אין שום תלונה מצד הילד והעיניים נראות תקינות.

לאחר בדיקת רופא העיניים, ניתן לבחון אם במקרים מסוימים, ניתן להקל על חלק מהילדים באמצעות טכניקות כגון הגדלת הכתב, שאלון מוגדל וכו'. כך, למשל, נכתב בחוזה מנכ"ל:  "שינויים באופן הצגת הבחינה לתלמיד: "הבחינה מוגשת באופן שתאפשר לתלמיד להבין את מטלות הבחינה (מה נדרש ממנו) על אף מגבלות הלקות, כגון הקראת שאלות, מתן קלטת או מתן שאלון בחינה עם דפוס מוגדל."

 

לקריאה נוספת:

Wider letter spacing helps dyslexic readers Marco Zorzi, Chiara Barbiero, Andrea  Facoetti, Isabella Lonciari, Marco Carrozzi, Marcella Montico, Laura Bravar, Florence George, Catherine Pech-Georgel, Johannes C. Ziegler Proceedings of the National Academy of Sciences Jul 2012, 109 (28) 11455-11459; DOI:

קישור לאתר